ابنسینا، حسین ابن عبدالله (بیتا)، الاشارات و االتنبیهات، قم: نشر البلاغه.
ابنعربی، محیالدین (1370)، فصوصالحکم، چاپ 2، تهران: الزهراء.
ابنعربی، محی الدین (1994م)، الفتوحات المکیة، چهاردهجلدی، به تحقیق و تصحیح عثمان یحیی، بیروت: دار احیاء التراث العربی.
ابنعربی، محیالدین (بیتا)، الفتوحات المکیة، چهارجلدی، بیروت: دار الصادر.
استیس، والتر ترنس (1375)، عرفان و فلسفه، ترجمه بهاءالدین خرمشاهی، تهران: انتشارات سروش.
انصاری هروی، عبدالله (1417ق)، منازل السائرین، تصحیح محمد خواجوی، تهران: دار العلم.
آذربایجانی، مسعود (1394)، روانشناسی دین از دیدگاه ویلیام جیمز، چاپ 3، قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
آلستون، ویلیام پی (1389)، «تجربه دینی: ادراک خدا»، ترجمه مالک حسینی، مندرج در: درباره تجربه دینی، گزیده مایکل پترسون و دیگران، تهران: هرمس.
آملی، سیدحیدر (1386)، جامع الأسرار، تهران: انتشارات علمی و فرهنگی وزارت فرهنگ و آموزش عالی.
جامی، نورالدین عبدالرحمن (1373)، نفحات الأنس من حضرات القدس، به کوشش محمود عابدی،
تهران: اطلاعات.
حسنزاده آملی، حسن (1375)، نصوص الحکم بر فصوص الحکم، تهران: مرکز نشر فرهنگی رجاء.
حسنزاده آملی، حسن (1377)، انسان در عرف عرفان، تهران: سروش.
خرمشاهی، بهاءالدین (1361)، پوزیتیویسم منطقی، تهران: مرکز انتشارات علمی و فرهنگی.
خسروپناه، عبدالحسین (1396)، فلسفه شناخت، تحقیق و تدوین حسن پناهیآزاد، چاپ 1، قم: نشر معارف.
دیویس، کرولاین فرنکس (1391)، ارزش معرفتشناختی تجربه دینی، ترجمه علی شیروانی و حسینعلی شیدانشید، قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
راسل، برتراند (1382)، عرفان و منطق، ترجمه نجف دریابندی، تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.
رجایی، احمدعلی (1349)، خلاصه شرح تعرف، تهران: بنیاد فرهنگ ایران.
شیرازی، رضی (1383)، درسهای شرح منظومه سبزواری، ج1ـ2، تهران: حکمت.
شیروانی، علی (1391)، تعلیقاتی بر ارزش معرفتشناختی تجربه دینی، ویراستار علمی حسینعلی شیدانشید، چاپ 1، قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
شیروانی، علی، (زمستان 1389)، «مفهوم شهود در فلسفه غرب و نسبت آن با علم حضوری»، آیین حکمت، سال دوم، شماره 6.
صدرالدین شیرازی، محمد بن ابراهیم (1981م)، الاسفار الاربعة، ج1ـ9، چاپ 3، بیروت: دار احیاء التراث العربی.
عطار نیشابوری، فریدالدین (1905م)، تذکرة الاولیاء، به تصحیح رینولد آلن نیکلسون، لیدن، مطبعة لیدن.
فعالی، محمدتقی (1379)، تجربه دینی و مکاشفه عرفانی، قم: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی.
فنایی اشکوری، محمد (1393)، درآمدی بر فلسفه عرفان، قم: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی.
فنایی اشکوری، محمد (تابستان 1397)، «تجربه عرفانی و شهود باطنی»، ذهن، شماره 74 (ویژهنامه فلسفه عرفان).
قیصری، داود بن محمود (1375)، شرح فصوص الحکم، به کوشش سیدجلالالدین آشتیانی، تهران: شرکت علمی و فرهنگی.
کاشانی، عزالدین محمود بن علی (1393)، مصباح الهدایة و مفتاح الکفایة، تهران: نشر هما.
نجمالدین رازی، عبدالله بن محمود (1365)، مرصاد العباد من المبدأ و المعاد، به کوشش محمدامین ریاحی، تهران: مرکز انتشارات علمی و فرهنگی.
نراقی، احمد (آرش) (1393)، حدیث حاضر و غایب، چاپ 2، تهران: نشر نگاه معاصر.
همدانی، عینالقضات (1392)، زبدة الحقائق، ترجمه غلامرضا جمشیدنژاد ، به تصحیح عفیف عسیران، تهران: اساطیر.
یزدانپناه، یدالله (1388)، مبانی و اصول عرفان نظری، نگارش عطاء انزلی، قم: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی;.
Schellenberg, J. L. (2005), The Hiddenness Argument revisited (I), in: Religious Studies, vol.41, issue. 02, Cambridge University Press.
Schellenberg, J. L. (2015), The Hiddenness Argument: Philosophy's New Challenge to Belief in God, Oxford, Oxford University Press.
Schellenberg, J. L. (2016), Divine Hiddenness and Human Philosophy, Ed by Adam Green and Eleonore Stump, In: Hidden Divinity and Religious Belief, New Perspectives, Cambridge University Press.
Schellenberg, J. L. (1993), Divine Hiddenness and Human Reason, Ithaca and London, Cornell University Press.
Schellenberg, J. L. (2004), Does Divine Hiddenness Justify Atheism?, in: Contemporary Debates in Philosophy of Religion, eds. Michael L. Peterson, and Raymond J. VanArragon, Malden, Blackwell Publishing.
Howard-Snyder, Daniel, (Sep 1996), The Argument from Divine Hiddenness, in: Canadian Journal of Philosophy, Volume 26, Issue 3.
Alston, William P. (1998), Religious Experience, In: Encyclopedia of Philosophy, Edward Craig (ed.), V.8 , New York, Routledge.