ابنسینا، حسین بن عبدالله (1387). النجاة من الغرق فی بحر الضلالات. تهران: دانشگاه تهران.
ابنسینا، حسین بن عبدالله (1404ق). التعلیقات. تحقیق عبدالرحمن بدوى. قم: مکتب الاعلام الاسلامی.
پورحسن، قاسم؛ صدر، فاطمه (1395). نقد و بررسی نسبیگرایی در نظریه تعلیم و تربیتی متیو لیپمن. فلسفه و کودک، شماره 13، ص5-22.
پیاژه، ژان؛ اینهلدر، باربل (1391). روانشناسی کودک. ترجمه زینب توفیق. نشر نی.
جوادی آملی، عبدالله (1396). رحیق مختوم. تنظیم و تدوین حمید پارسانیا. قم: اسراء، ج1.
حسنزاده آملی، حسن (1388). شرح فارسی الاسفار الاربعۀ صدرالدین شیرازی. قم: مؤسسه بوستان کتاب، ج1.
حسینی، وحیده؛ حسینی، حمیده (1394). روشهای تحقیق تجربی و نیمه تجربی در مقایسه با روشهای تحقیق کیفی؛ رویکردی اقتضایی در مطالعات مدیریتی. در: تهران: اولین همایش علمی پژوهشی یافتههای نوین علوم مدیریت، کارآفرینی و آموزش ایران.
خطیبی، حسن (۱۳۹۴). تربیت فکری و عقلانی کودکان در الگوی تربیتی اسلام با نگاهی تطبیقی به طرح «آموزش فلسفه به کودکان». پژوهشنامه تربیت تبلیغی، شماره ۹-۱۰، ص۱۵۱-۱۹۰.
رستمی، ذبیحاله (1393). روشهای کاربردی پژوهش مروری بر مفاهیم مهم در نمونهگیری. پیام پژوهش، شماره 159، ص27-33.
صدرالدین شیرازى، محمد بن ابراهیم (1360). الشواهد الربوبیة فی المناهج السلوکیة. حاشیهنویسی هادى بن مهدى سبزوارى. مرکز نشر دانشگاهی.
صدرالدین شیرازى، محمد بن ابراهیم (1981). الحکمة المتعالیة فی الأسفار العقلیة الأربعة. حاشیهنویسی علامه طباطبایی. بیروت: دار إحیاء التراث العربی، ج1.
فرمهینی فراهانی، محسن و همکاران (۱۳۷۸). تبیین تطبیقی اهداف آموزش فلسفه به کودکان در کشورهای مختلف. حکمت و فلسفه، شماره۴، ص۴۵-۷۰.
کریمی، روحالله (1389). آیا فلسفه برای کودکان به نسبیگرایی میانجامد؟. تفکر و کودک، شماره 2، ص101-119.
لیپمن، متیو (بیتا). کندوکاو فلسفی برای کودکان و نوجوانان. قابل دسترس در:
http://www.p4c.ir/Index/Interviews/Lipman_inter.htm
متیوز، گرت (1391). فلسفه دوران کودکی. کتاب ماه فلسفه، شماره 63، ص13-20.
موریس، کارین (1391). آیا کودکان میتوانند فلسفهورزی کنند؟. کتاب ماه فلسفه، شماره 62، ص17-29.
ناجی، سعید (1384). فلسفه برای کودکان و نوجوان. پژوهشگران، شماره 3، ص25-30.
ناجی، سعید و همکاران (1383). گفتگو با پروفسور آن مارگارت شارپ استاد دانشگاه مونتکلیر نیوجرسی آمریکا. کتاب ماه کودک و نوجوان، شماره 89، ص12-19.